Att skriva

Jag har svårt att prata om det som är jobbigt.. Jag vet hur viktigt det är men det blir ju inte precis lättare för det, men jag övar. I alla fall, jag håller på att städa och hittade precis några kuvert med texter i. De flesta är skrivna förra hösten och sommaren men de är några nyare också. Jag skrev för att jag inte kunde få ut det genom att prata, det blev några dikter, några brev, några lappar med ord huller om buller, det var mina känslor.
Och det hjälpte att skriva. Även om jag är den enda som någonsin läst dem så var de bra för mig att få ner känslorna och tankarna på papper. Så testa de! Testa att skriva. Till en början kan de kännas knäppt men bara gör det och göm det du skrivit. Det blir mycket lättare att få ordning i huvudet, veta vad du känner egentligen. 


Jag vill bara krypa upp i din stora famn och omfamnas av dig. Jag vill höra dig säga hur mycket du älskar mig och känna dig stora kärlek. Jag önskar att jag kunde sitta tryggt där hos dig och känna att du höll i mig. Jag behöver dig, som kan hålla hårt i mig och säga att du aldrig kommer släppa mig. 
Hos dig finner jag ro, hos dig kan jag läka. Du kan hela mig, du kan hålla mig. 
Gud, håll mig trygg i din famn. Du som är min trygghet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0