Ta dig tid att läsa detta!

En av landets skickligaste pianister skulle hålla en lunchkonsert i Konserthuset. Bord hade dukats längs långsidorna i rummet och i mitten stod flygeln.
Besökarna åt och småpratade i
Besökarna åt och småpratade i väntan på att konserten skulle börja.

En kvinna hade tagit med sig sin femårige son för att uppmuntra hans pianospelande. Plötsligt fick hon syn
på ett par bekanta några bord längre bort, så hon bad sonen vänta vid bordet medan hon växlade  några ord med vännerna.

En stund senare hördes några trevande toner från flygeln. Alla tittade nyfiket upp.
Femåringens mamma insåg förskräckt, att hennes son, istället för att vänta vid bordet, hade smugit bort till flygeln.

Där satt han nu och spelade: "Blinka lilla stjärna", med ett finger.
Mamman blev förstås djupt generad. Vad skulle de andra besökarna säga?
Men innan hon hann störta fram och sätta stopp för klinkandet, stod plötsligt pianisten framme vid flygeln. Han satte sig bredvid pojken på pianopallen, log mot honom och viskade att han skulle
fortsätta spela.

Så framförde mästaren och nybörjaren, "Blinka lilla stjärna" tillsammans. Pojken spelade melodin,
pianisten lade till ackord och andrastämma. Publiken var trollbunden.

När du tror att du är ute på djupt vatten, när ingenting blir riktigt som du tänkt dig – lyssna noga.
Då kommer du att höra Gud viska till dig: "Sluta inte spela. Lämna plats för mig på pallen också, så spelar vi tillsammans. Använd den talang du har, liten eller stor, så ska jag förvandla den till något storslaget!
väntan på att konserten skulle börja.
En kvinna hade tagit med sig sin femårige son för att uppmuntra hans intresse
för pianospelande. Plötsligt fick hon syn
på ett par bekanta några bord längre
bort, så hon bad sonen vänta vid bordet medan hon växlade  några ord med
vännerna. En stund senare hördes några
trevande toner från flygeln. Alla tittade
nyfiket upp. Femåringens mamma insåg
förskräckt, att hennes son, istället för att
vänta vid bordet, smugit bort till flygeln.
Där satt han nu och spelade: "Blinka
lilla stjärna", med ett finger
Mamman blev förstås djupt generad.
Vad skulle de andra besökarna säga?
Men innan hon hann störta fram och
sätta stopp för klinkandet, stod plötsligt
pianisten framme vid flygeln. Han satte
sig bredvid pojken på pianopallen, log
mot honom och viskade att han skulle
fortsätta spela. Så framförde mästaren
och nybörjaren, "Blinka lilla stjärna"
tillsammans. Pojken spelade melodin,
pianisten lade till ackord och andrastämman.
Publiken var trollbunden.
LITA PÅ GUD!
När du tror att du är ute på djupt
vatten, när ingenting blir riktigt som du
tänkt dig – lyssna noga. Då kommer du
att höra Gud viska till dig: "Sluta inte
spela. Lämna plats för mig på pallen
också, så spelar vi tillsammans. Använd
den talang du har, liten eller stor, så ska
jag förvandla den till något storslaget!


Jag fick höra denna texten när jag konfirmerades, finns i "Alltid älskad".
Jag är ganska ofta den där 5 åriga pojken... Jag har dåligt tålamod så när saker inte blir som jag tänkte, när mitt pianospelande inte är så storslaget som mästarens, då blir jag frustrerad och vet inte vad jag ska ta mig till.
Det är ofta jag inte lämnar plats åt Gud på pallen bredvid mig... Jag fyller den platsen med nånting annat, nånting betydelselöst som inte kan hjälpa mig, och så undrar jag var Gud har tagit vägen..
Grejen är att Han står alltid precis i närheten men jag har ju inte lämnat plats åt Honom! Han vill att jag ska välja Honom, men Han tränger sig inte på utan ett välkomnande, tålmodigt väntar Han. Och när mitt tålamod har tagit slut och jag börjar falla då fångar Gud mig, Han låter inte mig falla.
Då tar Han mig i sin famn och placerar mig i Hans knä. Han hjälper mig att få undan all skit jag har lagt bredvid mig och sen så spelar vi tillsammans :) Jag är inte duktig, jag klarar inte mycket, så länge jag är på egen hand, men när Gud är med så är allt möjligt! 


Vill du uträtta underverk och storslagna saker som får alla runtomkring dig att häpna så låt mästaren sätta sig bredvid dig! Han vill så gärna viska i ditt öra: fortsätt spela, jag är med dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0