Om man gör saker så får man saker gjorda!

Det är lätt att säga men svårt att faktiskt ta tag i saker... Skönare att skjuta upp de, fast sen dagen innan de måste va klart så ångrar man ju sig... Så jag ska lära mig. Jag ska lära mig att plugga. Lära mig att göra läxor. Jag ska lära mig att ta tag i saker och inte skjuta upp :) 

Men innan jag kan plugga behöver jag skriva lite, för jag har nånting att berätta!! Nånting förmodligen alla redan hört, nånting vist och väldigt sant! Som alldeles för ofta glöms bort och rabblas utan innebörd, läs detta, läs det en gång till och tänk efter :) Blunda och läs det utantill tredje gången. Du vet att du kan orden. Du vet vad själva orden för sig betyder. Men hela meningen, vad betyder den? Jag tror det är bra att veta och tänka på, kristen eller inte, vad betyder de? 

Vart jag mig i världen vänder står min lycka i Guds händer.


För mig är detta anledningen att jag lever. Jag hade inte levt om inte min lycka hade varit i Guds händer! Jag vet att många människor klarar sig utan Gud men för mig är det otänkbart. När jag känt mig nere så har jag börjat tvivla på Guds existens. Det har hänt mer än en gång. Fast Gud är bara en bön bort! När jag ser tillbaka i tiden så ser jag att det var tack vare Gud som jag klarade det. Vart jag mig i världen vänder står min lycka i Guds händer. Han håller hela världen i sin hand!

Var bara de jag tänkte säga, lättare att få saker gjorda när man har ordning, och de händer ofta att jag inte får nån ordning! Men då tänker jag på att Gud är med mig, och vem kan då vara emot mig? 

Ha en fin eftermiddag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0